24/12-08

"JULAFTON"

Jag vackna först i dag men jag hade inte den där jul känslan som jag brukar ha. Det kändes helt enkelt inte som om det var julafton! Men det är nog för att det inte var snö ute!
Men så fort vi kom hem till mormor och morfar så blev det mer av en jul för mig. Vi såg på "Kalle Anka" och "Kan du visla Johanna" hemma hos mormor och morfar sedan förflytta vi oss hem till min kusin. Där åt vi en god middag som min morbror lagade (den är lika god varje år). 19:00 börja Karl-Bertil Jonssons julafton. så vi samlade oss  på övervåningen som vi alltid brukar göra och alla sa dem bästa replikerna i kör. 


Efter Karl-Bertil Jonsson så samlade vi oss för prisent öppning. Vår tradition är att alla sitter i ring och delar ut julklapparna till varandra, vi har också en choklad ask som vandrar runt och vi slås om de godaste bitarna.
Så jag tycker att julen blev väldigt bra endå för i år fick jag iallafall inte ett samtal som sa att pappa hade hamnat på sjukhuset!

så till er alla från lilla mig,en riktigt GOD JUL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0