Julen

Orkar sitta vid datorn nu! Orka inte gå till jobbet i dag så ringde in och sa att jag var sjuk, som jag är också! Så somna om och vakna runt två med en värkande hals och rinande näsa. Sedan så har man legat framför tv:n och tittat på en massa skit! men nu kommer lite uppdatering om min Jul.

Julafton!
Man vaknar av att det plingar på dörren och vem kan det vara? Jo Sarah som kommer och önskar mig en God Jul och ger mig min julklapp. Sedan så blir det litte morgon julklappar och vid tolv gav vi oss av till morbror Mats för lite fika och prat med familjen sedan så blev det Kalle anka hemma hos mormor och morfar och efter det så ser man på "Kan du visla Johanna" som mormor alltid ser på och i slutet så fäller också min kära mormor små tårar. Sedan så ger vi oss av till min andra morbror Pär!
Där vi äter jul middag och ser på Karl Bertil Jonsson.


Efter det så blev det en lång kväll med julklappsöppning som varade till klockan tolv sedan så blev det fruktsalad som är våran tradition att avsluta kvällen med och så Grattar vi morfar.

Juldagen
Morfar fyllde 81 och jag har blivit sjuk!
Alltid efter jul men en alvedon och näsdroppar gör susen. Så resten av kvällen satt jag och hinka coca-cola hemma hos mormor och morfar. Men var helt slut när jag kom hem så såg klart på Harry Potter ( min sjuk film) och sedan bums i säng skulle ju upp och jobba på lördagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0